zaterdag 2 september 2017

Lammetje

Weten jullie nog van mijn Schoonebeker Schaap? Hij ligt inmiddels alweer een tijd voetenstrelend in onze woonkamer. Net zoals ik kan genieten van ' met mijn blote voeten in het gras ' vind  ik nu het gevoel van 'schaap ' aan mijn voeten ook heerlijk!
En deze week heeft mijn wollen vriend een 'kleintje' gekregen. Feest dus!

Mijn schoonzoon kwam met leuke krukjes aan: een houten onderstel met gevlochten zeegras zitting. Nu heb ik niets tegen zeegras ,alleen het woord al, maar ik dacht meteen aan het restje wol van mijn vacht, dat nog ongebruikt in de schuur lag en waarvan ik al een paar keer had gedacht: wat kan ik daar nou mee?
Na de workshop bij Margot had ik netjes de werkwijze voor het maken van een gevilten vacht opgeschreven en die kon ik nu gewoon weer volgen.Ik had gelukkig minder ruimte nodig dan toen in haar atelier.
Na een paar uur hard werken was hij er : een lief klein vachtje. Mijn 'lammetje'. Ik word vrolijk als ik naar hem kijk, hij is een beetje ondeugend met zijn ragebol-kapsel .Er zitten nog wel wat strootjes en grasjes in zijn haar, die ik er nog uit moet plukken, maar dat hoort er bij.
En hij past mooi over het krukje, dat zeker als voetenbankje bij de grote bank gebruikt gaat worden, want met je voeten op een hoopje wol...zo lekker!

zeegras krukje

wordt lammetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten