vrijdag 11 mei 2018

Kokkelkrans

Wat is de maand mei toch mooi! Je wordt vrolijk als je naar buiten kijkt: zoveel groei en bloei en kleur! En dan ook nog zulk weer! Zomers mooi!
Natuurlijk was ik afgelopen week op het strand te vinden en als ik dan langs de zee loop kijk ik altijd wat voor schelpen er liggen. Dat zijn namelijk niet steeds dezelfde ,al lijkt dat wel zo. Nu ben ik een verzamelaar...dus ik kijk of ik bijzondere soorten zie. De laatste tijd zie ik bijvoorbeeld steeds meer fuikhorens liggen , leuke geribbelde torentjes. Bijzonder, en ik vraag me dan af waarom ze er ineens zijn...

Tijdens onze vakantie in Ouddorp, een paar weken geleden (wat leuk daar!) vond ik een strand vol kokkels , in allerlei kleuren en maten en ik dacht: nu ga ik eindelijk eens een kokkelkrans maken en zo was ik gisteren, op die bewolkte hemelvaart-ochtend lekker bezig.
Ik had nog een strokrans liggen en ik vond de combinatie van schelpen op stro wel leuk. De kokkels plakte ik vast met een lijmpistool. Op het midden van de ronding de grootste en daarna is het puzzelen met de kleinere om de rest vol te plakken. Ik had van een vakantie aan de Oostzee nog wat hele kleine kokkeltjes en die konden leuk nog wat gaatjes opvullen. De achterkant van de krans bleef leeg, zodat hij tegen de muur kon hangen. Met een stuk raffia als ophang-touw. Leuk werk en helemaal niet moeilijk !

Het werd een  cadeau voor mijn jongste zoon en zijn vriendin, waar we gingen eten. Zij hangen hem op hun balkon. Een stukje strand midden  in Amsterdam !  Zomers mooi!



Oostzee-schelpjes

fuikhorens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten