donderdag 12 juli 2018

Brood en spelen

Onze vakantie is voorbij. Het was heerlijk om ' Dolce far niente' -lekker niks doen- te beleven aan het Italiaanse Lago Maggiore  en om te genieten van de wijn(gaarden) en de dorpjes in de Elzas, in Frankrijk. De zon scheen zo uitbundig, dat het bijna te warm was voor creativiteit. Maar die schijn je juist te stimuleren door eens lekker niets te doen, dus de eerste dagen was ik daar druk mee bezig. Het werkte, want ik kreeg ineens zin om iets te maken met de mooie, bruine papieren zakken, waar we 's morgens de broodjes van de kampwinkel in meekregen. Een beetje grof, dik papier, dat ik netjes bewaarde voor... je weet maar nooit.

De laatste vakantieweek, in de Elzas, kwam het idee : op een rommelmarkt ( die heb je daar geregeld en leuk!) kocht ik een oud kanten kleedje voor 1 euro, op een heel speciale manier gemaakt, die ik nog niet kende. Ik was er blij mee en dacht ineens : ik ga wrijven met mijn aquarelkrijt -de zijkant van een klein stukje krijt- over het broodpapier , terwijl het kleedje eronder ligt. En dat lukte. Het kleedje verscheen helemaal op het papier!
Ik vind, dat het een leuk resultaat geeft. Je kunt het natuurlijk ook op wit papier doen met kleurkrijt, maar juist het grove van de binnenkant van de papieren zak geeft een apart effect.
Zo was ik deze vakantie toch weer lekker aan het spelen en thuis ging ik nog even door- ik ben namelijk dol op kanten kleedjes van de kringloop...

Probeer het ook eens! Het kan vast ook met Wasco. Fijne, rustige vakantie gewenst!



1 opmerking: