woensdag 21 december 2022

Kerstkaart 2022

De kerstkaart maken is voor mij altijd een speciaal moment in het jaar en ik ben er niet alleen aan het einde van het jaar mee bezig. Ik geloof , dat ik al wel 40 jaar zelf mijn kerstkaart maak . Mijn vriendinnen van de N20- opleiding ( de nijverheidsakte voor handenarbeid en kinderverzorging - heel ouderwets ) en ik zeiden altijd: een echte N20-ster is creatief en maakt tot in lengte van jaren haar kerstkaarten zelf, dus... Ik vind het gelukkig nog steeds heel leuk om te doen ! De Kersttijd is een moment om een boodschap door te geven , om DE boodschap door te geven aan mensen om je heen. Te vertellen over het Licht dat in de wereld is gekomen: Jezus. In donkere tijden is dat groot nieuws ! Dit jaar gaat het daar ook weer over op onze kaart en de foto voor de kaart maakte ik heel bewust deze zomer al , toen we op doorreis naar het zuiden onze tussenstop weer maakten in Chartres: een stadje, niet zo ver van Parijs met een schitterende middeleeuwse kathedraal . Hij ligt midden in de stad op een heuvel , je ziet hem al van verre. Op het plein ervoor kun je heerlijk eten en op zondag is er een goedbezochte mis . Een prima begin van de vakantie ! En dit jaar zag ik dus ergens in zo'n oud straatje in Chartres die dichte luiken met dat mooie engeltje erboven . Die zou ik gaan gebruiken dit jaar ! Tegen december was het toch nog even diep nadenken hoe dan, maar ineens was er het 'elfje' met de boodschap : Blijf - niet in - het donker zitten - laat het Licht binnen - Leef ! Nooit gedacht , dat die dichtvorm mij ook zomaar zou lukken... Maar hij was er dus weer, de kaart ! Alleen nog even de luiken insnijden , plakken en klaar , het echte knutselwerk . Verder moeten de ontvangers zelf de luiken open doen , want dan zie je de tekst pas ... Ik wens jullie - met of zonder kaart- allemaal een mooi feest van Licht !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten