zaterdag 30 juli 2022

Lavendel

Wat een leuke plant is het toch in de tuin: lavendel . Het paars steekt mooi af bij de roze en witte hortensia's en de bijen en hommels hebben er een feestmaal aan. En dan die geur, als je er langs loopt ! Zo heerlijk , zo zomer! Je moet ze alleen wel goed snoeien , anders worden ze heel groot- zoals die van ons. Ik durf niet genoeg te snoeien , denk ik. Maar het blijft een mooie plant en door het goede weer van afgelopen tijd bleven de bloemen mooi 'schoon'. Ik plukte er vorige week wat af voor in een vaasje en merkte, toen ze uitgebloeid waren, dat de kleine 'zaadjes' er spontaan afvielen, netjes op de tafel. Ik kon ze zo bijeen vegen en in een zakje doen. Het rook heerlijk! Dus: nog een paar ( en nog een paar ) bosjes geplukt ( er bleef nog genoeg over voor de bijen ) en daar hetzelfde mee gedaan. Wat leuk om te 'oogsten' uit eigen tuin! Ik wist , dat ik nog ergens een paar katoenen zakjes had, waar ik de bloemetjes in kon doen - als geurzakje. En ik kon het niet laten natuurlijk om die zakjes even te versieren met textielstiften! Een leuk werkje en een grappig weggeef-cadeautje. En wat doe ik zelf meestal met deze builtjes? Gebruiken voor tussen mijn vilt! Bij mijn swols goed. Motten schijnen niet van lavendelgeur te houden...ik wel, gelukkig! Fijne, geurige zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten