dinsdag 8 november 2016

Brei weer.

Nu het echt herfst geworden is krijg ik ineens ook weer zin in breien. Meestal komt de brei-kriebel al in september, maar door het mooie weer liet hij even op zich wachten. Een paar weken geleden was ik aan het opruimen en kwam ik mijn wol-voorraadje tegen. Allemaal van die resten, waar je goed poppenkleertjes van kunt breien , maar niet meer dan dat. Zaterdag bedacht ik ineens, dat ik een paar jaar geleden , toen we van onze Amerika-reis terugkwamen, een paar sjaal-kragen heb gebreid. Die had ik in een wol-winkel daar gezien. Heel simpel en je kunt ze maken van resten wol. Dus, dit weekend heb ik weer lekker zitten breien. Zie foto. Hoe doe je het? Je neemt dikke wol of een dubbele draad van dunnere wol. Neem pennen nr 8 en zet 20 steken op. Dan brei je twee recht , twee averecht, enz. en dat doe je tot je een korte sjaal hebt van ongeveer 75 centimeter. Dan hecht je af en naai je de beide uiteinden dwars over elkaar, zie de foto. Ten slotte een grote knoop er op en je sjaal-kraag-voor-koude-momenten is klaar.Ik heb ze in verschillende kleuren.Veel plezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten