maandag 14 november 2016

Meer over mij



Nu maar eens iets meer over mijzelf. Ik ben 60 jaar geleden geboren in Zwolle. Heb na de middelbare school de N20-opleiding gedaan in Haren (Groningen). Dat was een opleiding, die mij op het lijf geschreven was: naast pedagogiek, psychologie en gezondheidskunde veel creatieve vakken: handenarbeid, tekenen, muziek en spel. Met die opleiding kon je gaan lesgeven in handenarbeid en kinderverzorging op de huishoudschool, die toen nog bestond (ook wel het Nijverheidsonderwijs). Maar je kon er ook andere kanten mee uit. Ikzelf kwam terecht als pedagogisch medewerker op de kinderafdeling van een ziekenhuis- een prachtige baan!

Inmiddels jaren later woon ik in Oegstgeest, ben getrouwd, heb 3 kinderen , 3 schoon-kinderen en 3 kleinkinderen en werk ik, weer als pedagogisch medewerker, op een kinderdagverblijf. Ik ben een dankbaar mens, maar ook een die graag scheppend bezig is. Door de jaren heen kom ik er steeds meer achter, dat dat het cadeau is, dat ik van mijn Schepper heb meegekregen. Ik heb het nog steeds in me om daar iets mee te doen en ook anderen te laten merken hoe mooi, leuk, inspirerend, gezond, ontspannend enz. creatief bezig-zijn is! En het kijken naar mooie dingen, die anderen maken. 
Terwijl ik thuis was bij mijn eigen kinderen ben ik  wel cursussen blijven doen en daarvan zijn mijn vilthobby, mijn schilder-drang en mijn museum-liefde het resultaat.

Graag wil ik met jullie in deze stukjes - schrijven vind ik ook leuk - mijn enthousiasme voor creativiteit en kunst delen. Want, zoals boven mijn blog staat: het raakt nooit op. Hoe meer je het gebruikt, hoe meer je hebt ! En dat is echt waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten