maandag 19 december 2016

kerstkaart

Het raakt steeds meer 'uit' : een kerstkaart sturen. Veel mensen hebben geen zin meer in al dat gedoe en de posterijen maken het ons ook niet makkelijker, de postzegels worden maar duurder en duurder .Ik kan het me dus wel voorstellen, maar ik blijf het toch nog even doen.

Al jaren ben ik er in de weken voor kerst mee  bezig: hoe wordt de  kerstkaart dit jaar ? Meestal is er wel een thema. Dat thema speelt vaak op dat moment een rol in mijn leven. Zo is dat dit jaar : zijn, wie je bedoeld bent te zijn. Iedereen is uniek en mag zijn zoals  hij is. Ik las eens een zin : zonder jou is de wereld niet compleet. Dat geloof ik ook. Ieder heeft wel iets wat een ander niet heeft en dat heeft een bedoeling. Samen maken we er iets moois van.

Dus heeft onze kaart van dit jaar daar mee te maken. Ik heb tijdschriften gepakt en ben aan het scheuren gegaan en dan kom ik vanzelf dingen tegen, die er uit springen. Bijvoorbeeld: een roos in de sneeuw, een mooie kaars, winterlandschap. Daarna schuiven tot het op zijn plek ligt en plakken. De letters zijn met een correctie-pen op zwart papier geschreven. En ja, ze passen in  het thema. Als je  vrij bent om te zijn zoals je bent bedoeld , kun je zelfs in de winter bloeien en in het donker een licht zijn, op jouw eigen plekje. En ik geloof, dat Jezus met Kerst is gekomen om ons die vrijheid - terug - te geven.

Hierbij de kaart. Sommige mensen krijgen hem ook 'in het echt' .  In elk geval voor iedereen: een goede en bevrijdende  Kersttijd !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten