dinsdag 14 februari 2017

Woonvilt

Je zou bijna vergeten hoe deze blog heet: swols goed, naar mijn viltwerk, maar als ik het over creativiteit ga hebben komt er zoveel naar boven, dat het vilt een beetje in de verdrukking komt. Nu kan vilt wel tegen een stootje, gelukkig. Toch deze keer maar weer eens een stukje over dat goed van wol.
Want natuurlijk ben ik er de laatste tijd wel mee bezig geweest. Het is een heerlijke bezigheid voor de winter, hoewel je het ook 's zomers buiten kunt doen ( als het niet te hard waait ,want dan vliegen je plukken wol door de lucht) en dat heeft ook voordelen. Je gebruikt er warm water en zeep bij en dat kan een lekkere kliederboel geven. Niet zo fijn voor je vloer, binnen. Maar als het je 'passie' is ben je toch het hele jaar door bezig...

Ik heb de laatste tijd wat woonvilt gemaakt, oa kussenhoezen. Ik kijk wat in het interieur van mensen past en maak daar een vilten lap bij ,die ik op een bestaande hoes naai. Maar ik vilt ook wel eens grote lappen, die ik dubbel vouw ,er een  vulling in stop en dicht naai. Zo maak ik grote vloerkussens.



 Jullie zien: het kan eenvoudig, met iets meer kleur of heel kleurrijk, net wat er het beste in je interieur past en het is allemaal gevilt, dus warm en zacht.

Onder het kopje woonvilt hierboven kun je nog meer bekijken van mijn hand, onder andere  kommetjes en vazen, maar er is veel mogelijk ,dus er volgt ook nog wel meer.

Zie je jezelf al zitten tussen de lekker warme wollen spullen, terwijl het buiten sneeuwt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten