zaterdag 13 mei 2017

Lijstjes- wijsheid

Soms hoor ik zo'n uitspraak waarbij ik denk : die moet ik onthouden. Die helemaal past bij mij en bij mijn manier van leven. Bij voorbeeld de zin, die bovenaan mijn blog staat: 'You can't use up creativity, the more you use, the more you have.'  Dat is mijn ervaring, dus hoort die spreuk bij mij en is hij zelfs de reden waarom ik deze stukjes schrijf. Lekker creatief bezig zijn maakt je vaak nog creatiever ! Probeer het eens.

Een uitspraak van George Bernard Shaw- een engelse schrijver- stond centraal toen ik vorig jaar 60 werd:' We stoppen niet met spelen, omdat we oud worden- we worden oud, omdat we stoppen met spelen.' Prachtig vind ik hem. Want creatief zijn is mijn spelen en dat doe ik zo graag en hoop ik nog heel lang te doen!

Nu zou je zo'n spreuk wel graag willen inlijsten en ophangen, zodat je hem vaak kunt zien en ervan genieten. Dus: dat heb ik gedaan ! Ik heb hem op een kaart geschreven- lekker spelend met de letters. Daarna heb ik een houten bakje gezocht (kringloop) en er een double- clip in vastgemaakt met een korte schroef met platte kop. Die clips kocht ik bij de kantoor- boekhandel. Een aantal in een doosje, niet duur. De kaart aan de clip gehangen en klaar...
Toen kwam ik een stukje strandhout tegen, gevonden en bewaard voor ooit- nog-eens, lekker vergrijsd. Daar ook een clip opgeschroefd en een andere uitspraak ingeklemd- van Martin Luther King ,ook zo een, die me aanspreekt! Die stond al kant en klaar op papier. Zo zijn er ook kaarten met mooie spreuken te koop.Bijvoorbeeld bij Lifeprints.nl.



Leven is en blijft: leren. Je komt steeds weer wijze woorden tegen. (en wat denk je van mooie gedichten ) Hang ze in je wissel- lijstjes! Waar je trouwens ook een mooie ansichtkaart in kunt laten zien . Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten