zondag 1 januari 2017

Nieuw jaar

De beste wensen voor jullie allemaal voor dit nieuwe jaar. Mijn opa zei vroeger altijd, als er een jaar begon : veel heil en zegen. Toen vond ik dat heel ouderwets, maar nu denk ik steeds meer: wat mooi eigenlijk. Je wenst iemand toe om ' heel ' te zijn en veel goeds te ervaren ( van God) in zijn leven. Dat wens ik jullie ook van harte toe. Dat heel -zijn heeft bij mij te maken met creatief-zijn, zoals jullie weten. Dus ik hoop in dit nieuwe jaar ook weer veel daarvan met jullie te delen.


Mijn eerste creatieve daad van vandaag was het rijgen van de Flow-kalender aan een veter, zodat hij op ons kleinste kamertje kan hangen. Al een paar jaar geniet ik daarvan: elke dag een kaartje met een  spreuk er op of een idee om over na te denken. Vaak iets origineels, zodat je net even anders tegen dingen aankijkt. Je moet de kalender wel zelf uit het december-nummer scheuren en in ongeveer 180 kaartjes verdelen, die je daarna aan een veter of lint  rijgt. Wel even bezig zijn dus. Maar dan heb je ook het hele jaar plezier.

Tot slot nog mijn origineelste kerstkaart. Ik kreeg van het bedrijf van onze jongste zoon Steffen twee 'kerstballen' , die hij met zijn compagnon Michiel uit de wand van een oude  zeecontainer heeft gezaagd    ( met een soort laser-zaag)  Zij maken van die afgedankte stukken staal mooie wereldkaarten voor aan de muur en van de resten daarvan weer deze ballen. Over creativiteit gesproken...Je kunt bekijken wat ze nog meer maken op www.spek.amsterdam.

Nogmaals :een creatief jaar gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten