zaterdag 7 januari 2017

Zussenboekjes

Het is weer januari, de feestdagen zijn voorbij. Het gewone leven in een koude, donkere maand, gaat weer beginnen en dat is weer even wennen. Onze vroegere koningin Juliana zei eens, dat de plichten van het dagelijkse leven op je nemen een heldendaad kan zijn....

Maar, ik kijk ook uit naar januari, want dan beginnen de Zussenboekjes weer. Zussenboekjes is een project, waar ik een paar jaar geleden aan mee ging doen. Het kwam van Sestra, een site voor vrouwen. Er bestaat zoiets als '  Round Robin ',overgewaaid uit Amerika: rondzend-boekjes, waarin je lekker creatief 'losgaat' rond een bepaald thema. Sestra wilde zoiets gaan doen, om op die manier vrouwen uit heel Nederland met elkaar te verbinden rond het thema van hun geloof. Ik had net kennis gemaakt met ' art journaling'  en wilde meer creatief bezig zijn, dus gaf me meteen op. Elke week kreeg ik via de post een boekje, waarin ik vier bladzijden moest vullen en dat stuurde ik dan weer door. Het waren heerlijke weken en aan het eind kreeg ik mijn eigen boekje, gevuld door anderen, weer terug. Het was prachtig geworden.

Het leek me geweldig om dat ook met de vrouwen (zussen) in onze eigen kerk te doen .Dus een oproep gedaan en in januari aan de slag.  Het bleek nog leuker dan bezig te zijn voor vrouwen, die je niet kent. Je bent een week aan het knippen, scheuren, plakken, tekenen, schilderen, schrijven voor een ander , die je door haar boekje nog beter leert kennen , In de eerste bladzijden van je boekje vertel je namelijk iets over jezelf. En ook in de boekjes van de anderen laat je jezelf zien. Aan het eind van het eerste project zei een van de zussen, dat het plakken bij haar heel wat had losgemaakt. Wat mooi!
Bij het tweede project hebben we iets nieuws toegevoegd: je geeft in je boekje jouw tien lievelingsteksten ( uit de Bijbel, of een lied of een uitspraak) weer, waar de anderen er een uit kunnen kiezen om uit te beelden. Dat bleek ook heel bijzonder te zijn.

Dus, deze week ben ik lekker bezig geweest met mijn eigen boekje en morgen is de eerste doorgeef-dag. Na tien lekker creatieve weken (tien is een mooi aantal )  zie ik mijn boekje dan weer terug. Daar verheug ik me nu al op...En dan is het alweer maart, begin van de lente!



Het zou leuk zijn als je hierdoor nieuwsgierig of enthousiast wordt om het ook te gaan doen. Ik geef je graag meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten