donderdag 30 maart 2017

Zussenboekjes en meer

In januari schreef ik over de zussenboekjes. Ik had er weer zin in en wist toen ook: als ze klaar zijn is het maart en zijn de saaie wintermaanden weer voorbij. En ja, het is maart , de zon schijnt en ze zijn klaar. Vorige zondag hebben we, bij een gezellig kopje koffie en wat lekkers, elkaar ons eigen boekje terug gegeven. Een mooi moment: voor het eerst je boekje bekijken? Negen zussen hebben er zoveel liefde en bemoediging voor jou ingestopt en zoveel creativiteit!
We maken ook altijd een rondje hoe iedereen het vond en dat was weer heel positief. Als je voor het eerst mee doet is het even wennen, maar het wordt steeds leuker. Tien weken blijkt lang genoeg te zijn en de hele club kijkt alweer uit naar volgend jaar ! Want dan gaan we weer en we hebben nu al afgesproken, dat iedereen dan een thema neemt, waar zij op dat moment mee bezig is en de anderen spelen in op dat thema , met beelden en teksten.
Wat ben ik blij, dat iemand ooit op het idee van de rondzendboekjes is gekomen!
En nu lekker de zon in!


bladzij uit mijn boekje


Vorige week trouwens weer anders creatief bezig geweest. Ik heb kaarten gemaakt, die zondag in de kerk verkocht werden en de opbrengst was voor een jeugdgroep, die deze zomer een werk- vakantie in MoldaviĆ« gaat houden.Mijn schilder- maatjes waren ook bezig geweest en zo kregen we een mooi  bedrag bij elkaar.

Het was  leuk om te doen. Wat zijn er toch veel mogelijkheden om kaarten te maken ! En het is zo leuk om een persoonlijke, handgemaakte kaart te krijgen! Ik ben nu eens mijn mappen met ooit gemaakte aquarellen, tekeningen , collages ,  foto's ,enz. doorgegaan, (recycling dus en ik zie ze toch niet zo gauw in een museum hangen...), heb daar wat geschikt was uitgehaald en dat in stukken geknipt. Je krijgt dan soms weer mooie nieuwe composities, die bijzondere kaarten opleveren. Gecombineerd met vrolijk bedrukt vloeipapier is het weer helemaal iets anders.
De blanco kaarten met enveloppen kun je kant en klaar kopen, ( hoeft niet duur te zijn) ,maar je kunt ze natuurlijk ook zelf maken (zelfs de enveloppen ).
 Je kunt er je fantasie helemaal in kwijt. Probeer het eens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten